از انگیزه به هدف

با انگیزه بودن هیچ هزینه‌ای برایمان ندارد اما می‌تواند همه چیز را ببرایمان فراهم کند

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

20 راه برای حفظ انگیزه در هنگام تلاش

 

نیمه دوم انگیزه این است که وقتی خود را احساس نمی کنید همان هیجان را همانطور که در ابتدا احساس می کنید، ادامه دهید. شاید چیز جدیدی وارد زندگی شما شده باشد و هدف قدیمی شما به اندازه اولویت نیست. شاید شما یک یا دو روز گذشت و حالا دیگر نمی توانید وارد آن شوید. شاید شما جیغ بزنید و دلسرد شوید.

 

اگر می توانید دوباره خود را هیجان زده و ادامه دهید، سرانجام به آنجا خواهید رسید. اما اگر تسلیم شوید، شما پیروز نخواهید شد این انتخاب شماست؛ هدف را انجام دهید یا آن را ترک کنید.

 نحوه جلوگیری از ترک و رسیدن به هدف خود آورده شده است:

 

خود را عقب نگه دارید! وقتی من با یک برنامه جدید ورزش یا هر هدف جدیدی را شروع می کنم، واقعاً عجول هستم. من پر از هیجان هستم و شور و شوق من هیچ مرزی نمی داند. احساس محدودیت خودم نیز نیست! من فکر می کنم می توانم کاری انجام دهم. طولی نکشید که یاد گرفتم محدودیت هایی دارم و شور و شوقم از بین می رود. خوب ، یک انگیزه عالی که من آموخته ام این است که وقتی در ابتدای یک برنامه انرژی زیادی دارید و می خواهید همه را بیرون بروید. به خودتان اجازه ندهید همه کارهایی را که می خواهید انجام دهید انجام دهید. فقط به خودتان اجازه دهید 50-75 درصد کاری را که می خواهید انجام دهید انجام دهید. و یک دوره عملی را برنامه ریزی کنید که در آن به آرامی با گذشت زمان افزایش پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهم بدوم، ممکن است فکر کنم در ابتدا می توانم 3 مایل بدوم. اما به جای اینکه به خودم اجازه دهم چنین کاری را انجام دهم، من با اجرای یک مایل شروع می کنم. وقتی این مایل را می دوم، به خودم می گویم که می توانم کارهای بیشتری انجام دهم! اما به خودم اجازه نمی دهم. بعد از آن تمرین، من می خواهم به دنبال تمرین بعدی باشم، وقتی به خودم اجازه می دهم 1.5 مایل انجام دهم. من آن انرژی را مجدداً در آن نگه می دارم و آن را مهار می کنم تا بتوانم حتی بیشتر سوار آن شوم.

فقط شروع کن! روزهایی وجود دارد که شما احساس نمی کنید که در را برای یک اجرا بیرون بریزید، یا بودجه خود را تعیین نکنید، یا آنچه را که قرار است آن روز برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. خوب، به جای اینکه به این فکر کنید که چقدر سخت است و چه مدت طول خواهد کشید، به خود بگویید که فقط باید شروع کنید. من یک قاعده دارم که فقط باید کفشهای در حال اجرا را بپوشم و در را پشت سر خود ببندم. پس از آن همه چیز به طور طبیعی جریان می یابد. هنگامی که در خانه خود نشسته اید، به فکر دویدن و احساس خستگی هستید، به نظر سخت می رسد. پس از شروع کار؛ هرگز آنقدرها که فکر می کردید سخت نیست. این نکته هر زمان برای من کار می کند.

پاسخگو باشید اگر متعهد شدید، از طریق یک انجمن آنلاین، یک وبلاگ، از طریق ایمیل یا شخصاً ... در برابر آن گروه از مردم پاسخگو باشید. متعهد شوید که روزانه یا چیزی مشابه آن را به آنها گزارش دهید، و به آن بچسبید! این پاسخگویی به شما کمک می کند که بخواهید خوب انجام دهید، زیرا نمی خواهید گزارش دهید که شما شکست خورده اید.

 

به فواید آن فکر کنید. فکر کردن در مورد چقدر مشکل سخت برای اکثر مردم یک مشکل بزرگ است. بیدار کردن صداهای اولیه خیلی سخت است! فقط فکر کردن در مورد آن ، شما را خسته می کند. اما به جای اینکه به این فکر کنید که چیزی چقدر سخت است ، به این فکر کنید که چه چیزی از آن خارج خواهید شد. به عنوان مثال ، به جای فکر کردن در مورد اینکه بیدار شدن زود هنگام چقدر سخت است، به این نکته توجه کنید که هنگام انجام کار چه احساسی خواهید داشت و اینکه روز شما چگونه بهتر خواهد شد. مزایای چیزی به شما انرژی می دهد.

دوباره هیجان زده شوید! به این فکر کنید که چرا هیجان خود را از دست داده اید ... سپس به این فکر کنید که چرا در وهله اول هیجان زده شده اید. می توانید آن را پس بگیرید؟ چه چیزی باعث شده است که شما بخواهید هدف را انجام دهید؟ چه چیزی شما را به آن علاقه مند کرده است؟ سعی کنید دوباره این کار را بکنید، دوباره تمرکز کنید، انرژی بگیرید.

در مورد آن بخوانید وقتی انگیزه را از دست می دهم، فقط یک کتاب یا وبلاگ در مورد هدفم می خوانم. این به من الهام می گیرد و مرا زنده می کند. به دلایلی، خواندن به شما انگیزه می بخشد و شما را به هر آنچه می خوانید متمرکز می کنید. بنابراین، اگر می توانید، هر روز در مورد هدف خود بخوانید، به خصوص وقتی که احساس انگیزه نمی کنید.

دوستان همفکر پیدا کنید. با انگیزه ماندن به تنهایی دشوار است. اما اگر کسی را با اهداف مشابه (دویدن، رژیم غذایی، امور مالی و غیره) پیدا کردید، ببینید آیا دوست دارد با شما شریک شود. یا با همسر، خواهر و برادر یا بهترین دوست خود در رسیدن به اهدافی که می خواهید برای دستیابی به آنها شریک شوید، شریک شوید.

 

داستان های انگیزشی را بخوانید. برای من الهام از طرف دیگران ناشی می شود که من به آنچه می خواهم دست یابم، یا در حال حاضر آنرا انجام می دهند.

 

مجلات من هدفم را گوگل می کنم و داستان های موفقیت را می خوانم. عادات ذن فقط یک مکان برای الهام بخش است ، نه تنها از من بلکه از بسیاری از خوانندگان که به کارهای شگفت انگیز دست یافته اند. من عاشقانه ، عاشقانه ، عاشق خواندن داستانهای موفقیت هستم.

موفقیت های خود را بنا کنید. هر قدم کوچک در راه موفقیت است - واقعیت را که حتی شروع کرده اید جشن بگیرید! و بعد دو روز این کار را کرد! هر نقطه عطف کوچک را جشن بگیرید. سپس با یک قدم دیگر کودک ، آن احساس موفقیت را به دست آورید و بر روی آن بنا کنید. به عنوان مثال ، 2-3 دقیقه به تمرین روزانه خود اضافه کنید. با هر مرحله (و هر مرحله باید حدود یک هفته طول بکشد) احساس موفقیت بیشتری خواهید داشت. هر قدم را واقعاً بسیار کوچک انجام دهید ، و موفق نخواهید شد. بعد از گذشت دو ماه، مراحل کوچک شما پیشرفت و موفقیت زیادی را به همراه خواهد داشت.

  • وبرخی نکات تکمیلی به صورت خلاصه در زیر آمده است:
  • کمک بگیر
  • پیشرفت خود را ترسیم کنید
  • پاداش خود را اغلب
  • برو به اهداف کوچک
  • مربی بگیرید یا کلاس بگیرید
  • هرگز دو روز پشت سر هم پرش نکنید
  • از تجسم استفاده کنید
  • از خواسته‌های خود برای کنار گذاشتن و غلبه بر آنها آگاه باشید
۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فردین امیری

چگونه می توان به هر هدفی دست یافت

موانع چیزهای ترسناکی هستند که می بینید وقتی چشم خود را از هدف خود دور می کنید.

یکی از بزرگترین چالش ها در رسیدن به هر هدفی، خواه مربوط به بهره وری، بیدار شدن زود هنگام، تغییر یک عادت، ورزش یا فقط خوشبخت تر، یافتن انگیزه ای برای کنار آمدن با آن است.

اگر بتوانید به اندازه کافی روی یک هدف تمرکز کنید، تقریباً همیشه در نهایت به آنجا خواهید رسید. فقط صبر و انگیزه لازم دارد. انگیزه مهم است، اما همیشه پیدا کردن آن انگیزه همیشه آسان نیست.

آنچه در زیر می آید راهنمای انگیزه با استفاده از آنچه من طی چند سال گذشته در یک سری از موفقیت های موفق، اهداف و تغییر عادت یاد گرفته ام. من بسیاری از شکست ها، بلکه موفقیت های زیادی داشته ام و از همه آنها چیزهای زیادی آموخته ام.

چه انگیزه ای

من با استفاده از این روش های انگیزه چه کاری به دست آورده ام؟

این به معنای لاف زدن نیست، بلکه به شما نشان می دهد که اگر انگیزه مناسبی پیدا کنید چه می توان انجام داد.

انگیزه چگونه کار می کند؟

قبل از ورود به روش های خاص، مفید است که بررسی کنیم انگیزه چیست، چه کاری انجام می دهد و چگونه کار می کند.

ارتقای انگیزه برای رسیدن به هدف

انگیزه همان چیزی است که شما را به سمت یک هدف سوق می دهد، آنچه شما را سخت تر می کند، به همین دلیل است که در اوایل ورزش یا کار دیر رسیدن به یک پروژه به سر می برید. البته انواع مختلفی از انگیزه ها از مثبت تا منفی وجود دارد. ایجاد یک رئیس تهدید به آتش سوزی باعث ایجاد انگیزه می شود - به احتمال زیاد برای تکمیل یک پروژه با این نوع فشارها سخت تر تلاش خواهید کرد. اما من می دانم که انگیزه مثبت بهتر کار می کند - اگر این کاری است که واقعاً می خواهید انجام دهید، کار بسیار بهتری را انجام می دهید تا اینکه از کاری که نمی خواهید اجتناب کنید.

 

بنابراین انگیزه، به بهترین شکل، راهی برای شماست که می خواهید کاری انجام دهید. ممکن است زمانهایی وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال، وقتی احساس نمی کنید زود از خواب بیدار شوید و در آن زمان ممکن است جدی بخواهید بخوابید. اما اگر دلیلی بخواهید زود از خواب برخیزید! کاری را که واقعاً می خواهید انجام دهید، با هیجان از رختخواب بالا می روید.

بنابراین بهترین انگیزه راهی برای شماست که واقعاً چیزی بخواهید ، از آن هیجان زده شوید ، به آن علاقه مند شوید. به یاد داشته باشید ، همانطور که بسیاری از انواع دیگر انگیزه (به ویژه منفی) وجود دارد ، اما در تجربه من ، این نوع است که بهترین عملکرد را دارد.

آثار افزایش انگیزه

فقط مدت زمان طولانی است که می توانید به خود انگیزه دهید تا کاری انجام دهید که دوست ندارید انجام دهید، کاری که نمی خواهید انجام دهید. اما اگر راه هایی را پیدا می کنید که واقعاً بخواهید انجام دهید، می توانید تلاش خود را برای مدت زمان طولانی، بسیار بیشتر تر ادامه دهید.

راه هایی برای ایجاد انگیزه اولیه

من فهمیدم که شروع به کار با انگیزه مناسب بسیار مهم است، زیرا یک شروع خوب می تواند باعث تقویت حرکت شود که بتوانید برای مدت طولانی پایدار باشید. اگر درست شروع کنید؛ شانس بسیار بهتری برای موفقیت دارید. در اینجا چند نکته برای شروع کار آمده است:

 

از کم شروع کنید! من قبلاً این را گفته ام، زیرا این یکی از مهمترین نکات در ایجاد انگیزه در رسیدن به یک هدف است. بزرگ شروع نکنید! با یک هدف مسخره آسان شروع کنید و سپس از آنجا رشد کنید. برای مثال اگر می خواهید ورزش کنید، ممکن است فکر کنید که باید 5 روز در هفته این تمرینات شدید را انجام دهید. نه؛ در عوض، مراحل کوچک و ریز و درشت را انجام دهید. فقط 2 دقیقه ورزش انجام دهید. به نظر می رسد کم است. اما کار می کند به مدت یک هفته به 2 دقیقه ورزش بپردازید. ممکن است بخواهید کارهای بیشتری انجام دهید اما فقط 2 دقیقه بمانید.

 

"یک هدف" خیلی از افراد به یکباره با اهداف خیلی زیادی شروع می کنند و سعی می کنند خیلی زیاد پیشرفت کنند و انرژی و انگیزه را هدر می دهد. این احتمالاً رایج ترین اشتباهی است که مردم مرتکب می شوند. اگر می خواهید یک یا دو هدف را به طور همزمان انجام دهید، نمی توانید انرژی و تمرکز را حفظ کنید.

انگیزه خود را بررسی کنید، دلایل خود را بدانید. به آنها فکر کنید ... و آنها را بنویسید. اگر شما عزیزان دارید و آنها را برای آنها انجام می دهید، قدرتمندتر از این است که فقط این کار را برای منافع شخصی انجام دهید. انجام این کار برای خودتان نیز خوب است، اما باید آن را برای کاری انجام دهید که واقعاً بخواهید واقعاً بخواهید اتفاق بیفتد، به دلایل واقعاً خوب.

هیجان زده شدن. خوب، این با الهام گرفتن از دیگران شروع می شود، اما شما باید آن هیجان را به خود اختصاص دهید و بر روی آن بنا کنید. برای من، یاد گرفته ام که با صحبت کردن با همسرم در مورد آن و با دیگران و خواندن هرچه بیشتر در مورد آن و تجسم آنچه که دوست دارد موفقیت باشد، من از یک هدف هیجان زده می شوم. هنگامی که من این کار را کردم، فقط مسئله این است که انرژی را به جلو منتقل کرده و آن را ادامه دهم.

پیش بینی ساخت. این کار سخت به نظر می رسد و بسیاری از افراد این نکته را رد می کنند. اما واقعاً کار می کند. اگر الهام می یابید و می خواهید هدفی را انجام دهید، فوراً شروع نکنید. بسیاری از ما هیجان زده می شویم و می خواهیم امروز شروع کنیم. این یک اشتباه است در آینده یک تاریخ تعیین کنید و تاریخ شروع خود را تعیین کنید. آن را در تقویم علامت گذاری کنید. از آن تاریخ هیجان زده شوید. آن را به مهمترین تاریخ زندگی خود تبدیل کنید. در ضمن، شروع به نوشتن یک نقشه کنید. و برخی از مراحل زیر را انجام دهید.

آن را چاپ و ارسال کنید. هدف خود را با کلمات بزرگ چاپ کنید. هدف خود را فقط به مدت چند کلمه مانند مانترا ("15 دقیقه تمرین روزانه") کنید و آن را روی دیوار یا یخچال خود قرار دهید. ارسال آن در خانه و محل کار. آن را روی میز کامپیوتر خود قرار دهید. شما می خواهید یادآوری های بزرگی در مورد هدف خود داشته باشید، تا تمرکز خود را حفظ کنید و هیجان خود را ادامه دهید.

۱۱ تیر ۹۹ ، ۱۷:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فردین امیری